Warsztaty strategiczne

Warsztaty strategiczne to wsparcie dla firm z zakresu budowania strategii biznesowej oraz strategii komunikacji zewnętrznej.

Jednym z elementów mojej misji, jest wydobywać z firm ich „Inaczej”, dostarczając zintegrowane wsparcie w świadomym procesie tworzenia, na każdym etapie rozwoju. Realizuje go współtworząc indywidualne strategie biznesowe i komunikacyjne dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. 

W swoim innowacyjnym podejściu do firm w procesie tworzenia inaczej, patrzę na organizację z lotu ptaka, uwzględniając świat zewnętrzny (rynek), a także wewnętrzny (środowisko firmy). Z połączenia zrozumienia potrzeb obu, powstaje fundament na którym można stawiać kolejne piętra. 

Na pracę nazwijmy to „przy fundamencie” składają się między innymi takie aspekty jak: 

  • spójność wartości wśród osób tworzących firmę,
  • jasno określona wizji/kierunek rozwoju, znana i rozumiana wszystkim w zespole, 
  • zrozumienie potrzeb odbiorców i zdefiniowanie oferty ich językiem,
  • wybór miejsc do komunikacji zewnętrznej i działanie!

W czasie pracy warsztatowej układamy podstawowe aspekty, robiąc miejsce i przestrzeń na ukazanie się tego co ukryte pod powierzchnią. Wydobywamy z zespołu to co najmocniejsze i w oparciu o to budujemy zintegrowaną strategię, spójną z wartościami, potrzebami i celami a tym samym inspirującą dla potencjalnych Klientów. 
Zaglądając też na drugą stronę medalu, konfrontujemy się z tym co najsłabsze i ograniczające. Dzięki uważnej i świadomej pracy w bezpiecznych warunkach jest szansa na zmianę słabości w moc, która finalnie umocni całość projektu.

By to wszystko mogło się wydarzyć, potrzebna jest od jego uczestników:
gotowości do zmiany, otwartości i zaangażowania, a także systematyczna praca i działania po warsztacie.  

Zadajesz sobie pytanie, czy taki warsztat jest dla twojej firmy?
W czasie rozmów z właścicielami firm, managerami czy członkami zarządu pada to pytanie.
Odpowiadam zazwyczaj tak: jeśli myślisz poważnie o rozwoju swojej działalności, chcesz dotrzeć ze swoją usługą lub produktem do większego grona odbiorców, a być może jesteś po prostu zmęczony chaosem jaki panuje wokół działań komunikacyjnych lub procesów biznesowych.
To jak najbardziej to jest usługa dla ciebie.

Jak przebiega proces budowania strategii?

  • Krok 1 – Rozpoznanie potrzeb
    Wstępna rozmowa w czasie której rozpoznajemy aktualne potrzeby organizacji i na tej podstawie przygotowujemy plan dalszego działania.
  • Krok 2 – Analiza
    Analiza obecnej sytuacji biznesowej i komunikacyjnej firmy oraz otaczającego rynku i najbliższej konkurencji. 
  • Krok 3 – Praca warsztatowa 
    Praca nad indywidualnymi aspektami firmy. 
  • Krok 4 – Plan działania 
    Wnioski z pracy warsztatowej, ułożone w konkretne kroki działania, zamknięte w harmonogram.
  • Krok 5 – Wdrożenie i realizacja 
    Wprowadzenie strategi w życie!

Alber Einstein powiedział:
„Nie możemy rozwiązywać problemów używając takiego samego schematu myślowego, jakim posługiwaliśmy się w trakcie ich pojawienia się”.
Dlatego w czasie wspólnej pracy przyglądamy się, jakie z obecnych metod działania nie są skuteczne i wymieniamy je na inne by osiągnąć nowe wyniki i znaleźć się w innym miejscu niż obecnie!

Odrobinę konkretów

  • Proces strategiczny trwa ok. 3 – 5 tygodniu.
  • Składa się z pracy indywidualnej i grupowej raz w tygodniu, trwające ok 3-4h. 
  • Pracę warsztatową rozpoczynają zajęcia ruchowe, których celem jest rozluźnienie i obudzenie kreatywności.
  • W zależności od wielkości i potrzeb firmy, proces realizowany jest przez jednego lub kilku trenerów.

Pamiętaj, nie ma czegoś takiego jak „recepta na sukces”!
Zapraszając nas do pracy przy rozwoju swojej firmy, nie spodziewaj się magii i zmiany w ciągu jednego spotkania. Wszystko wymaga systematycznej pracy i działania, a sukces jest po prostu ich konsekwencją.

Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu śmiało mogę  powiedzieć, że praca nad strategią, jest jak wielopoziomowa przebudowa (transformacja) firmy i osób w niej pracujących.
Dająca początek nowej jakość w działaniu zespołu, komunikacji z rynkiem i finalnie innych zysków niż dotychczas.

Czujesz, że chcesz rozpocząć nowy etap w swojej działalności? 
Zapraszam do rozmowy.

Umów się na spotkanie telefonicznie +48 790 471 893
lub wyślij zapytanie z poniższego formularza:

Brak możliwości komentowania.