Strategia komunikacji i sprzedaży. Od czego zacząć

Strategia komunikacji jest niezbędna jeśli chcesz stworzyć projekt czy biznes o ktróym chcesz opowiedzieć innym i zainspirować ich by do Ciebie dołączyli.

Od czego zacząć budowanie strategii komunikacji w internecie?

Zacznij od fundamentu czyli określ, jaka jest wizja Twojego działania oraz misja firmy, a także jakimi wartościami się kierujesz w swoim działaniu.
Następnie określ, kim jest Twój Odbiorca.

Wybierz miejsca gdzie chcesz prowadzić komunikację.
Wyznaczyć sobie realne cele krótko- i długoterminowe, które pozwolą na weryfikację skuteczności prowadzonych działań.

Po wykonaniu tych pierwszych kroków przejdź do przykładowej listy pytań, które pomogą określić zarys strategii komunikacji, oto one:

  • Co masz do zakomunikowania/zaoferowania Odbiorcy?
  • Kto jest Twoim Odbiorcą (podział na grupy)?
  • W jakim celu prowadzisz komunikację z Odbiorcami?
  • Jakim językiem i symbolami komunikujesz się z poszczególnymi grupami Odbiorców?
  • W jakich kanałach prowadzisz komunikację (SEM, SEO, Social Media, E-mail, ect.)?
  • Jaki budżet przeznaczasz na komunikację w poszczególnych kanałach?

Odpowiadając sobie na te podstawowe pytania, możesz samodzielnie określić fundament działania i rozpocząć jego realizację.

Jeśli nie posiadasz doświadczenia w tworzeniu strategii komunikacji, zapraszam do współpracy. W czasie pracy warsztatowej wspólnie ułożymy spójną z Twoją wizją firmy strategię, określimy krok po kroku każdy z elementów.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: Strategia komunikacji i Warsztaty strategiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.