Pozycjonowanie a strategia SEO

W tym wpisie skupię się na temacie pozycjonowania zwanym SEO. Opisze czym jest strategia SEO i dlaczego warto zacząć od drugiego a nie od pierwszego.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie zwane w skrócie SEO co z angielskiego oznacza search engine optimization. Cyli tak bardziej po ludzku, to optymalizacja stron internetowej pod kątem przyjazności wyszukiwarce Google. Działanie to podejmowane jest w celu osiągnięcia przez daną witrynę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

Wyniki organiczne zaznaczone różową ramką:

Na proces pozycjonowania składa się szereg działań wewnętrznych czyli tych dotyczących strony www między innymi takich jak jej szybkość ładowania, responsywność oraz jakość dostarczanych treści. A także zewnętrznych czyli „poleceń” danej strony przez inne strony za pomocą linkowania.

We współpracy z firmami takim jak np pikseo możemy pracować nad ponoszenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czym jest strategia SEO?

Strategia SEO to tak naprawdę element taktyki w strategii marketingowej . Jest ona zbiorem działań jakie należy wykonać by w sposób organiczny dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów. Zawiera w sobie takie elementy jak:

  • definicja grup docelowych z którymi chcemy nawiązać kontakt za pomocą wyszukiwarki Google.
  • treść jaką chcemy przekazać oraz sposób w jaki będziemy to robić.

To taki trochę plan marketingowych ale skupiający się tylko na widoczności w wyszukiwarce Google.

Od czego zacząć budowę strategii SEO?

Jak w każdej strategii potrzebujemy zacząć od celu, adresata i wyboru narzędzi. Dlatego by określić działania związane z poprawieniem widoczności strony w wyszukiwarce Google, potrzebujemy cofnąć się krok wcześniej, do momentu określenia tego:

  • KIM jest nasz klient – definicja Klienta
  • CO/CZEGO poszukuje – definicja problemu
  • JAK/ GDZIE szuka – definicja sposób szukania odpowiedzi na problem

Zdefiniowanie bardzo dokładnie potencjalnego Klienta, pozwala na sprecyzowanie komunikatu, który do niego adresujemy. Dlaczego to ważne?
Ponieważ przy strategii SEO stawiamy na jakoś treści jaką dostarczamy za pośrednictwem strony do potencjalnego klienta.

Budując strategie SEO warto zwrócić min. uwagę na to czy strona:

  • zawiera opis produktu/usługi w sposób czytelny i przyjazny dla Klienta.
  • zawiera treści atrakcyjne dla potencjalnego Klienta.
  • dostarcza rozwiązania na złożone zapytanie tzn. jeśli słowo kluczowe to „wczasy w Tajlandii” to czy po wejściu na stronę znajdę poszukiwaną ofertę.
  • odpowiada na szerszy problem tzn. dostarcza treści około produktowych np w postaci bloga/aktualności.
  • dba o czytelność wpisów.
  • dba o szybkość ładowania i przyjazność urządzeniom moblinym.
  • buduje społeczność wokół swojej marki/produktu/usługi w serwisach takich jak facebook / instragram /pinterest /likedin itp.

Tworząc swoją stronę firmową w oparciu o te elementy, budujesz stabilny fundament w internecie. Zaznaczając tym samym swoją obecność na rynku.

Strategia SEO to odwrócenie kolejności działania. Zamiast skupiać się na sobie i tym jak wysoko mogę być, przenosimy ciężar na Klienta i tego co możemy mu dać by rozwiązać problem/ zaspokoić potrzebę.

Co wybrać pozycjonowanie czy strategie SEO?

Zdecydowanie jestem zwolenniczą tego drugie rozwiązania.
Ponieważ opiera się ono na Kliencie i jego potrzebach, tworząc tym samym stabilny fundament dla obecności firmy w internecie.

Oczywiście oba rozwiązania są dobre. To pierwsze nawet zwalnia nas z odpowiedzialności tworzenia treść i przerzuca ją na firmę zewnętrzną. To drugie zaś wymaga od nas dostarczania tekstów związanych z branża w której działamy. Czasem wydaje się to trudne, ale nie jest nie do zrobienia.

Ze swojego doświadczenia pracy w agencji marketingowej, pamiętam te „czarne dni”, kiedy Google wypuszczał kolejną aktualizację algorytmu. To oznaczała panikę w dziale pozycjonerów i falę skarg do działu obsługi Klienta. Nagle pozycje strony spadały i nikt nie wiedział co zrobić.

Jeśli chcesz uniknąć taki przykrych niespodzianek, warto zastosować rozwiązanie długofalowe ale jakościowe. Z pośrednictwem swojej strony dostarczyć wartościowych treść dla Klienta wówczas aktualizacji algorytmu nie spędzają Ci snu z powiek.

Jeśli masz pytania zadaj jej w komentarzu lub napisz maila.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.